Jako, że pierwsze przymrozki mamy już za sobą i zima jest za pasem to należy pomyśleć o właściwym przygotowaniu robota koszącego do zimowania. Dobrze przygotowany i zadbany robot służy przez długie lata.
Kiedy kończy się wzrost trawy i zaczynają przymrozki należy schować robota koszącego do pomieszczenia z dodatnią temperaturą. Wcześniej koniecznie trzeba sprawdzić czy bateria naładowana jest na 100% (w aplikacji lub na wyświetlaczu robota) – w razie konieczności pozwolić robotowi aby naładował się do końca. Niektóre modele robotów koszących, w tym roboty Al-Ko Robolinho posiadają czujnik mrozu, który po wykryciu ujemnej temperatury nie pozwoli mu wyjechać z bazy do koszenia. Ujemna temperatura negatywnie wpływa na baterię dlatego należy zadbać o jej ochronę!
Samą stację bazową możemy zostawić na zewnątrz jednak odłączamy ją od zasilania. Jeśli baza ma możliwość odpięcia głowicy to demontujemy ją – jeśli nie chcemy, nie umiemy tego zrobić – to możemy pozostawić ją na trawniku jednak zalecamy przykrycie stacji bazowej plastikowym pojemnikiem (wiadro/kastra budowlana). Możemy również zdemontować całą bazę wraz z podstawą najazdową przez wykręcenie plastikowych szpilek lub kołków montażowych z podłoża.
Jeśli chcemy zadbać właściwie o nasze urządzenie oraz skorzystać z przedłużonej gwarancji producenta zalecane jest wykonanie okresowego przeglądu technicznego urządzenia w autoryzowanym serwisie – w tym przypadku zapewniamy własny autoryzowany serwis robotów koszących marek, które mamy w swojej ofercie: Al-Ko, Solo by Al-Ko, Robomoow, Cub-Cudet, Wolf Garden oraz Wiper.
Przegląd okresowy obejmuje takie czynności jak:
- czyszczenie urządzenia (nie tylko z zewnątrz ale również pod obudowami gdzie często zbierają się pozostałości trawy i kurzu)
- wymianę ostrzy tnących
- sprawdzenie elementów ruchomych
- sprawdzenie okablowania i szczelności urządzenia (ewentualna wymiana uszczelnień)
- sprawdzenie działania podzespołów i czujników
- aktualizację oprogramowania do najnowszej dostępnej wersji (usunięcie błędów, naniesienie poprawek itp.)
- rejestrację przeglądu gwarancyjnego w systemie producenta
Koszt przeglądu okresowego kształtuje się następująco:
- 300 zł – modele do 1 tys. m2
- 350zł – modele od 1 tys. m2 do 2 tys. m2
- 450 zł – modele powyżej 1 tys. m2
Możemy również przechować Twojego robota koszącego przez zimę na naszym magazynie – usługa ta obejmuje sprawdzenie stanu baterii kilka razy w sezonie zimowym (jeśli konieczne jest to jej doładowanie),
Koszt zimowania robota: 150 zł
Odbiór i zwrot robota koszącego: 100 zł (osobiście lub kurierem przy większej odległości)
W razie dodatkowych pytań służymy pomocą i informacją telefoniczną: 663 979 530
Inne informacje znajdziesz również w artykule: Przeglądy gwarancyjne i okresowe urządzeń – wymóg czy dobrowolność?